ENVIS
  • WordPressComplete website vanaf €999,00
    • Werkwijze
    • Onderhoudscontract
    • SSL voor WordPress
  • PortfolioMijn klanten in beeld
  • Over mijWie ik ben
    • Contact
  • Menu Menu
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Pinterest

In 3 korte stappen meer shares op jouw WordPress website

Het sharen van je WordPress-content op Facebook is heel erg belangrijk om bezoekers te generen voor je site. Het resultaat is helaas niet altijd zoals gewenst. Zo kan er een verkeerde tekst worden getoond in je Facebook-post of wordt de uitgelichte afbeelding niet getoond op je Facebook-pagina. In dit artikel leg ik je in 3 stappen uit, hoe je jouw WordPress content beter kan sharen op Facebook.

Hoe vaak gebeurt het niet dat je een blog artikel deelt op Facebook en de verkeerde afbeelding bij het artikel wordt getoond. Of dat je samenvattingstekst op een onhandige manier wordt afgerond. Dit soort irritaties kun je voorkomen in 3 simpele stappen.

1. Check hoe je WordPress pagina of blog-artikel eruit ziet op Facebook

Als je wilt weten hoe Facebook jouw pagina of blog-artikel ziet, gebruik dan de Facebook Object Debugger. Voer je URL in in de Facebook Object Debugger en klik op “Show existing scrap information”. Je krijgt nu te zien hoe Facebook je pagina of blog toont, als je hem nu zou delen.

Misschien is je zonet iets opgevallen bij het gebruiken van de Facebook Object Debugger. Facebook zoekt naar speciale Facebook-metatags in je sourcecode die gebruikt worden om de juiste afbeelding, titel en omschrijving te tonen.

Als de Facebook-metatag “og:image” gevonden wordt, dan toont Facebook de afbeelding die met deze metatag is toegevoegd. Is deze tag niet ingesteld voor jouw artikel of pagina dan zoekt Facebook naar een klassieke image tag.

Als ook deze tag niet aanwezig is dan kijkt Facebook naar de inhoud van je pagina en selecteert een plaatje van je pagina wat aan de criteria voldoet: de afbeelding moet minstens 200px bij 200px groot zijn, met een maximale lengte-breedte verhouding van 3:1 en van het bestandstype PNG, JPG of GIF zijn.

2. Facebook-metatags toevoegen aan je content met WordPress SEO van Yoast

WordPress SEO van Yoast is een onmisbare tool om je WordPress website beter in Google en andere zoekmachines te krijgen. WordPress SEO heeft een speciaal tabblad waarmee je Facebook-metatags kan toevoegen aan je pagina of blog-artikel.

WordPress SEO van Yoast heeft nu de Facebook-metatags toegevoegd aan de sourcecode van jouw site:

<meta property="og:title" content="2 Succesvolle methodes om gratis te adverteren op LinkedIn" />
<meta property="og:description" content="Adverteren op LinkedIn is heel doelgericht en kosteneffectief. Maar hoe krijg je gratis een tegoed om het adverteren op LinkedIn uit te proberen?" />
<meta property="og:image" content="https://www.envis.nl/wp-content/uploads/2015/06/LinkedIn-adverteren_laptop-mobile.jpg" />

3. Je WordPress pagina of blog-artikel opnieuw laten indexeren door Facebook.

Je bent nu nog maar één stap verwijderd van het succesvol sharen van jouw WordPress website op Facebook. Open de Facebook Object Debugger opnieuw. Voer wederom de URL van je WordPress pagina of blog-artikel in en klik op “Fetch new scrape information” om te kijken hoe Facebook je pagina gaat tonen als deze geshared wordt.

Sharing is caring

Ik heb je in 3 korte stappen uitgelegd hoe je jouw WordPress website beter kan sharen op Facebook. Vond je dit artikel handig, like & deel dit dan alsjeblieft met je netwerk.

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op Pinterest
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail

Meer handige tips voor jouw website

Connect met mij op Social Media voor meer handige tips voor jouw website.
  • Volg ENVIS op Twitter
  • Like ENVIS op Facebook
  • Deel ENVIS met je zakelijke contacten op LinkedIn
  • Voeg ENVIS toe aan je circles op Google+
Deze website is gemaakt door ENVIS © 2022 ENVIS.
Deze website is gemaakt door ENVIS.
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Pinterest
Posting....
Scroll naar bovenzijde